Me and Sydney

Me and Sydney

2016. november 18. - freka87

Nevnap Ausztraliaban

Erdekes, hogy mas orszagokban nem igazan unnepelnek nevnapokat. Nagymamam az elmult 29 evben mindig sarga rozsaval koszontott otthon, imadom a viragokat, imadtam a nevnapomat. Na Ausztraliaban ezt mar el is lehet felejteni. Itt viragot nem vesznek nagyon egymasnak az emberek, nevnapokat pedig egyaltalan nem unnepelnek. Amikor probaltam elmagyarazni, hogy nekem ma van a nevnapom, csak neztem rajuk es lattam, hogy felesleges eroltetnem a magyarazast, mert totalisan azt gondoljak, hogy elmebeteg vagyok… egyaltalan nem ertettek, hogy mirol beszelek. A nevem amugyis nagy galiba. Korabban mar irtam, hogy tobben javasoltak valtoztassam meg, kiejteni egyebkent sem tudjak, amikor pedig bemutatkozom, haromszor kerdeznek vissza, mert nem ertik ki vagyok.  Fura nep ez az ausztral. Nagyon egyszeruek, beleszuletnek a joba, nem kell nagyon erolkodni, ha valaki gazdag akar lenni, szep nyugodt eletet elnek, no worries mate… persze ez az orszag szlogenje ezt itt barmire mondhatod. Es ha valami maskeppen mukodik mint az o orszagukban, akkor azt vagy nem ertik, vagy azt mondjak hogy hu de jo, milyen erdekes.

A tesom mar egy eve el itt, pontosan egy eve kisertem ki hajnalban a repterre, emlekszem elotte ket napig bogtem, hogy ki tudja mikor latom ot legkozelebb…na akkor meg nem tudtam, hogy ilyen hamar en is kontinenst valtok. Ahogy azt sem tudtam, hogy milyenek az ausztral emberek, es hogy egyaltalan hova jovok. Nem gondoltam, hogy Sydney nyolcvan szazaleka azsiaiakbol all.  Hogy az utcan az europai fiu kinai dalokat enekel es gitarozik, kozben pedig a kinaiak korbealljak, fotozzak es videozzak a telefonjukkal. Hogy minden masodik etterem kinai, a sushit hozzadvagjak az utcan fillerekert, mindenhol kinaiak az eladok, tobb kinai szot hallani az utcan mint angolt, az ember itt rajon, ha beszel kinaiul hamarabb kap munkat…. (nehany szot mar en is tudok) Nem szamitottam erre, pedig logikus, az azsiaiak sokan vannak, kozel vannak, ezert ide jonnek, csaladostul. Nagy az ausztral kina baratsag, pedig alapvetoen nem nagyon kedvelik egymast, ha egyutt kell elni, inkabb csak erdek es uzleti kapcsolat ez, mintsem baratsag….

Visszaterve a bejegyzes cimehez, nevnapozni ezutan mar nem nagyon fogunk, es nagyi sarga rozsai is hianyoznak, de az elet megy tovabb ausztralazsiaban. Jah tesommal azert talalkoztunk egy ebedre, mi ketten osszetartva nevnapoztunk az ocsivel. 

A bejegyzés trackback címe:

https://meandsydney.blog.hu/api/trackback/id/tr9511970862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása